Poniedziałek - Piątek: 8.00-17.00 old phone4+48 77 44 10 777 e mail4biuro@eurocent.opole.pl

Prasowe reklamy z lat 70' w Opolu

Czym tak naprawdę jest reklama? Jak podaje Wikipedia to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Najczęściej jej zadanie polega na przekonaniu odbiorcy do zakupu lub skorzystania z określonych towarów czy usług. Reklama może również promować konkretną markę lub ideę. Dopiero wynalezienie przez Gutenberga druku mocno zrewolucjonizowało reklamę. W drugiej połowie XV wieku pojawiły się pierwsze gazety, w których publikowano pierwsze reklamy prasowe. Korzystając z ogromnych zasobów internetu, chcielibyśmy dziś zaprezentować kilka reklam opolskich przedsiębiorstw z lat 70', jakie pojawiły się w lokalnej prasie.

Oto kilka przykładów reklam prasowych, które drukowane były m.in. w Trybunie Opolskiej. Wśród nich znalazły się reklamy sklepów obuwniczych czy lokali gastronomicznych.

Jak możemy zauważyć na powyższych grafikach, ich autorzy zamieszczali mnóstwo tekstu, a nie przywiązywali zbytnio uwagi do estetyki graficznej. Dominowała również szarość i czerń.

Po ponad 40-latach trendy w reklamie prasowej zmieniły się diametralnie. Autorzy reklam skupiają się na żywych kolorach oraz postaciach, które przyciągają wzrok czytelnika. Trudno również wyobrazić sobie reklamę bez hasła reklamowego. Podobna sytuacja dotyczy ulotek reklamowych, które dzięki swojemu niewielkiemu rozmiarowi potrafią dotrzeć niemal do każdego odbiorcy.

 

Jeśli jesteś zainteresowany drukiem ulotek reklamowych, skontaktuj się z drukarnią Eurocent w Opolu: oferta@eurocent.opole.pl 

Źródło: www.historia-odry.opole.pl , Wikipedia, Trybuna Opolska.


BLOG

Nasze wpisy to nie tylko szczegółowy opis naszych produktów i nowości, ale przede wszystkim ciekawostki, słownictwo i wydarzenia z branży drukarskiej. Zachęcamy do lektury.